Dag 21 4/4-13

Vecka 3 "avklarad". Jag har tänkt mycket på var jag är i livet och hur jag har kommit hit denna vecka. Att vandra på välbekanta gator här i Pålsboda och känna alla minnen jag har från dessa platser. Att se hur lite som har ändrats.
 
Mitt största vägskäl här i livet har varit när jag började med Unga Örnar. Jag var på väg mot kriminalitet innan UÖ, men eftersom jag började gå dit så fick jag inte så mycket fritid för mig själv. Jag mötte personer som till idag är nära vänner. Jag har kunnat utmana mig själv på sätt jag inte hade funderat på.
 
Min största styrka kommer ifrån Valhall i Kumla. En gård riktad till rollspelintresserade. När jag såg att jag kunde lära ut och hålla uppe intresset för rollspel hos ungdomar. Att skapa en gemenskap hos deltagarna. Där varenda deltagare är underbara människor.
 
Min största fiende är mig själv. Framförallt hur jag känner inför mig själv. Det är ofta jag ser till allt jag har gjort och när jag sen väger det dåliga mot det bra vinner det dåliga. Även om jag har bekräftelse på att mina handlingar har varit bra så får jag inte bekräftelsen på att jag är bra. Jag avundas alla som kan känna sig älskade för den person den är. Rent tankemässigt är jag bekräftad men inte känslomässigt. Det är svårt att beskriva den känslan.
 
Jag tycker inte om hur varenda dag ska vara en strid emot mig själv.
 
Jag vill kunna vakna upp en dag och bara känna glädje över att leva...

Kommentarer
Postat av: mariia

den dagen kommer ska du se :)

Svar: Jag hoppas verkligen det.
Gustav Bergstén

2013-04-04 @ 09:39:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0