Dag 44 27/4-13

Vad jag prioriterar
1. Familj och vänner
Det är viktigt för mig att dom i min närhet mår bra. Att ställa upp när någon vill ha hjälp. Jag kanske inte ger sken av det utåt men jag bryr mig enormt mycket om hur andra mår. Jag vill förstå andra personer. Att inte svika det förtroende jag har hos dom.
2. Mig själv
Att jag inte gör något som går emot mina principer. Jag står för det jag säger och visar ärlighet. Jag vill vara en ledande stjärna som samhället kan vara stolt över. Jag måste hela tiden bli bättre, inte bättre än andra människor för det tror jag inte på, men bättre i sättet jag bemöter andra.
3. Omgivningen
Samhället, Riket, Jorden, dom personer som är nära men som jag inte känner. Jag vill bo på en jord kanske inte nödvändigtvis där alla tycker om varandra men där man kan respektera varandra. Vi måste lära oss samarbeta som människor om vi vill överleva. Ur konflikter ska det uppstå förståelse och nya tankar inte hat och osämja.
 
 
Nu ställer jag mig frågan om jag verkligen tänker så... Det är vad jag tror att jag tänker men undermedvetet är det verkligen så?
Jag vill inte döma andra människors tankar men jag kan döma deras handlingar. Och det är viktigt att jag gör det och säger vad jag inte tyckte om eller vad jag tyckte om, hur ska annars andra personer kunna utvecklas? Hur ska jag kunna utvecklas utan personer som kan tala om varför dom gör som dom gör?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0