Dag 18 1/4-13

Varför duger jag inte för någon? Vad jag tror: Jag är för normal, jag har inga extrema karaktärsdrag som intresserar andra personer, jag kan inte dö snacka, jag är hemskt dålig på att känna av vad andra känner, jag har aldrig några visdomsord, jag är inte snygg (inte ful heller), jag slänger ur mig konstiga tankar, jag har ingen passion för något, det tar lång tid för mig innan jag bestämmer mig för något, jag agerar som att jag vet mer än vad jag vet, jag har sällan något roligt för mig.
 
Ju mer tiden går desto svårare är det för mig att förneka att jag inte passar in... Det är inte meningen att jag ska vara med nån. Jag är inte värd det. Jag är en dålig människa. Inget jag gör har mening för mig. Jag är en slav för mänskligheten, för mina bekanta, för släkten. Överlever så att andra inte ska må dåligt.
 
Jag har ingen drivkraft kvar. Mitt bränsle är slut. Det är så självklart att ingen vill vara med en person som mig.

Kommentarer
Postat av: chris

Nu snackar du bara skit Gustav! Vad då för normal? Vem fan är Normal? Alla är unika på sitt sätt och du är väl en av någon som kan snacka och få folk att skratt och tänka efter. Kolla bara på vem du är i klassen. Hel underbar och ibland jobbig när du ifråga sätter allt. Men det är just därför vi och jag tycker om dig. För du är så jävla unik och ingen är dig lik! Jag kan räkna på de personer som ger mig något tillbaka och inte sviker på en hand och du är en av dem. Vet inte vad jag skulle göra utan dig på internatet. Så TACK för att du finns!

Svar: Och jag kommer fortsätta finnas. Jag vet att jag inte borde tänka eller känna på det sättet som jag gör. Tidigare hade jag accepterat att min lott i livet var att vara ensam för att jag har en "unik" syn på många saker här i livet och det är inte många som delar den. Men jag klarar inte av att längre bara ge upp min chans till att få ett bra liv för mig. Det är svårt för mig nu då jag försöker känna efter vad jag faktiskt känner och inte bara använda logik i mitt tankesätt. Jag kan inte tacka tillräckligt för hur mycket du och många andra har ställt upp för mig.
Gustav Bergstén

2013-04-01 @ 13:40:28
URL: http://chriisss.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0