Dag 30 13/4-13

Jag slogs precis av en intressant tanke. Jag tänker att jag inte är värd att var med för att jag inte sett motsattsen bevisas mycket likt religion. Tills jag hittar någon eller någon hittar mig där vi båda älskar varandra så är det omöjligt för mig att känna/veta att det existerar. Jag ser andra som har lyckats hitta det men det är inte bevis nog. Jag måste få uppleva det själv. Det är lite som sökandet efter ett högre syfte i livet. Ett förhållande är lite som den heliga gralen för mig. Jag har hört att det finns men jag måste utstå så mycket innan jag kan finna det.
 
Jag förstår bara inte varför det ska göra så ont. Ska det inte kännas bra att leva? Jag kan inte säga hur andra känner men för mig är det som att när jag äntligen får må lite bra så kommer det något därefter som slår ner mig annu längre ner. Det får mig att vara rädd för att faktiskt må bra eftersom det är bevisat för mig att varje gång jag mår bra så kommer jag må sämre än jag mådde tidigare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0