Vecka 01 med Cipralex

Dag 1 15/3-13
Tog precis första tabletten. Det var enkelt, känns förväntansfullt hur detta kommer hjälpa mig. Läste igenom medföljande information om alla möjliga biverkningar. Känns fortfarande ok om det kan få mig att må bättre. Och tryggheten i att kunna ta ut Atarax (Mot panik ångest) känns bra. Jag hoppas på att se/känna en förbättring i början på April. Jag ska försöka skriva varje dag om hur jag känner och tänker.
 
 
Dag 2 16/3-13
Jag vet inte om det är min hjärna som vill att det ska funka eller om det är en placebo effekt eller vad. Men jag känner annorlunda. Torr i käften är jag i alla fall. Men det känns enklare att skjuta ifrån mina dåliga tanke spiraler. Jag blir trött tror jag, eller så har jag inte sovit bra. Min kropp känns lite stel. Inget illamående ännu.
 
Dag 3 17/3-13
Sov oroligt och vaknade flera gånger. Vaknade ändå vid 7 tiden och kände mig utvilad. Mina tankar är svårare att koppla till känslor. Men jag har lättare att skratta till. Mitt hjärta känns inte lika tungt och det sticker inte lika mycket som tidigare.
 
Dag 4 18/3-13
Jag är så trött i kroppen men huvudet hänger med. Jag tänker fortfarande likadant men det är så lätt att slå åt sidan det mörka som tidigare la sig som en filt över mig. Känns fortfarande som om mitt hjärta håller på att krossas, hoppas att bli fri från den känslan.
 
Dag 5 19/3-13
Förmiddagarna är enklare att ta sig igenom men på kvällen känner jag fortfarande liknande. Det är bara enklare. Det är helt klart bättre än tidigare. Men mina tankar är fortfarande samma bara enklare att uthärda.

Dag 6 20/3-13
Mina tankar skenar. Min kropp känns tung och inte riktigt som min. Mina tankar gör extremt ont men jag ska uthärda. Jag ser inget ljus men samtidigt inget mörker. Tack till alla som stöttar mig.
 
Dag 7 21/3-13
Jag har problem att fokusera mina tankar. Min kropp känns som nyvaken. Det krävs majoriteten av min energi för att kunna agera normalt. Jag kommer inte på hur jag brukade känna. Det är skrämmande men att gå tillbaka till hur jag kände innan är mer skrämmande. Jag tvingar mig själv till vila. Hatar att sitta still men det är nog bra att ge mig själv tid att vänja mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0